Sala weselna - lista pytań oraz co powinna zawierać umowa.

Ostatnio pisałam o poszukiwaniach Domu Weselnego, dziś skupimy się na liście pytań i umowie, którą podpiszecie z właścicielem. Jeśli przed ostateczną decyzją potrzebujecie uporządkować informacje, zapraszam do lektury!

 

Jedziemy do lokalu, co zabrać ze sobą?

Na pierwszy raz najlepiej notesik ze swoimi wcześniejszymi zapiskami. Lub głowę pełną przemyśleń. Po domu weselnym oprowadził nas właściciel. Pojawiliśmy się w sobotę, więc mogliśmy zobaczyć jak wszystko wygląda w dniu uroczystości (bardzo polecam takie rozwiązanie). Sala okazała się piękna, taka jak sobie wymarzyłam i zgodna ze zdjęciami w internecie. Przestronna, elegancka, biała, duży parkiet. Byłam zachwycona!

 

Pierwsze wrażenie pozytywne, przechodzimy do szczegółów.

Przed oględzinami lokalu Moja Sąsiadka dała mi radę "bądź stanowcza". Myślę, że miała rację. Pamiętajcie, że ten dzień w oczach Waszych Gości będzie podzielony na dwa etapy: Ślub i Wesele. Kościół i Sala. O ten drugi musicie zadbać Wy, musicie też o niego powalczyć. Jeśli wstępnie jesteście zainteresowani, przed jakąkolwiek decyzją, najpierw wypytajcie o wszystkie szczegóły, musicie już na tym etapie pomyśleć o wszystkim.

 

O co pytamy?

1. Jaka jest opłata za osobę (zapytajcie również o opłatę za kamerzystę, fotografa, członków zespołu i zniżkę dla dzieci).

2. Jaka jest minimalna liczba Gości i ile osób maksymalnie pomieści sala.

3. Co jest w cenie. Bardzo dokładnie i szczegółowo! To ważne. Zapytajcie o:

- liczbę dań gorących (poproście o przykładowe menu lub spis dań do wyboru),

- liczbę przystawek (również poproście o listę),

- deser

- napoje (zimne na stołach, kawa, herbata)

- dekoracja sali (zapytajcie o dokładny 'podstawowy' wystój sali, może się okazać, że będziecie później musieli dopłacać ze pokrowce na krzesła, serwetki bądź świece na stołach),

- szampan na powitanie gości,

- apartament dla Państwa Młodych

- czy w cenie jest: alkohol, ciasta, wiejski stół, słodki kącik, owoce, tort, chlebek dla Młodej Pary, (ewentualnie inne stoły tematyczne) – niektóre lokale mają bogatsze oferty, inne bardziej okrojone, więc warto zapytać.

4. Czy lokal ogranicza czas zabawy – to ważne, aby ustalić z właścicielem czas zakończenia wesela oraz dopytać od której godziny rano sala będzie do Waszej dyspozycji, musicie przecież udekorować salę, usadzić Gości.

5. Obsługa wesela:

- ilu kelnerów będzie na sali – niestety zdarzyło mi się być na weselu, gdzie zdecydowanie brakowało osób obsługujących i wierzcie mi, nie chcecie, aby to przytrafiło się Wam...

- czy podczas wesela obecny będzie Manager sali, a jeśli nie, to kto będzie nadzorował organizację pracy i rozwiązywał bieżące problemy. To bardzo ważne! Jeśli podczas wesela stanie się coś, czego nie przewidzieliście lub nie będziecie zadowoleni z obsługi, na sali powinien być koordynator, który szybko opanuje sytuacje.

6. Wyposażenie i udogodnienia lokalu:

- czy jest możliwość wynajęcia pokoi hotelowych, ile kosztuje i ile trwa dobra hotelowa,

- czy wystarczająca liczba miejsc parkingowych będzie do dyspozycji gości,

- czy sala jest wyposażona w klimatyzację (ważne zwłaszcza w letnich miesiącach),

- czy sala jest dobrze ogrzewana (jeśli pobieracie się wczesną wiosną, jesienią lub zimą),

- czy jest do dyspozycji gości jest miejsce do palenia,

- czy lokal udostępnia atrakcje dla dzieci (plac zabaw, trampolina, wyznaczone miejsce na kącik zabaw),

7. Czy lokal organizuje dodatkowe atrakcje (bar, fotobudka, pokazy taneczne, pokazy sztucznych ogni) i jaka jest ich cena.

8. Czy w lokalu jest szatnia.

9. Czy będziecie mogli przechować prezenty w bezpiecznym miejscu, czy będziecie mieli do dyspozycji sejf.

 

To są podstawowe kwestie, które powinniście poruszyć. Możecie oczywiście zadać wiele więcej pytań - możecie zapytać o zastawę, jak śliski jest parkiet lub pojemność kieliszków, ale jeśli wybraliście polecany lokal z dobrymi opiniami, to wszystkie szczegóły zostały tam już dopracowane.

Zwróćcie też uwagę na to, jak zostaliście przyjęci w Domu Weselnym, kto Was oprowadzał, czy poświęcono Wam wystarczająco dużo uwagi. My już na wstępie poznaliśmy Właściciela i Managera, uzyskaliśmy odpowiedzi na wszystkie pytania, otrzymaliśmy pomocnicze materiały. Pamiętajcie, że Wasze wesele będzie zależało w dużej mierze na współpracy z tymi osobami, więc jeśli macie mieszane uczucia, jeśli czujecie się potraktowani poniżej Waszych oczekiwań, to dla mnie jest to bardzo silny sygnał do ponownego rozważenia wyboru.

Jednak jeśli wszystko Wam się podoba, po drugiej stronie napotkaliście profesjonalistów, to gratulacje! Radzę Wam zapytać o możliwość wstępnej rezerwacji sali zanim podpiszecie umowę, przemyślcie wszystko jeszcze kilka razy. Nie wpłacajcie pieniędzy od razu, nawet jeśli jesteście zachwyceni, poproście o kilka dni do namysłu.

 

Umowa.

Chciałam też zwrócić Waszą uwagę, na kwestie, które muszą znaleźć się w umowie.

1. W Waszej umowie najprawdopodobniej znajdziecie wzmiankę o Waszym zobowiązaniu finansowym, jeśli pojawią się szkody. Uzgodnijcie i wyszczególnijcie, jakie dokładnie zniszczenia zobowiązujecie się opłacić, czy dotyczy to również stłuczonej zastawy i na jakich zasadach będzie odbywała się wycena.

2. W umowie musi być podana cena za osobę wraz z zapewnieniem, że nie ulegnie ona zmianie! Musicie również otrzymać dodatkowe wyszczególnienie (w umowie lub na podpisanym załączniku) wszystkich Waszych wcześniejszych ustaleń (musicie otrzymać dokładny wypunktowany spis Waszej oferty, ma być tam zawarte wszystko, co lokal oferuje Wam w cenie za osobę),

3. Odszkodowanie za odstąpienie od umowy. Będzie musiało się znaleźć na umowie i dotyczy zarówno Was jak i właściciela lokalu. Być może niewiele uda się Wam tu wynegocjować, ale im trudniejsza bariera wyjścia dla domu weselnego, tym większe bezpieczeństwo dla Was.

4. Szczegóły dotyczące opłaty zaliczki oraz termin końcowego rozliczenia (słyszałam, że coraz więcej lokali wymaga pełnej opłaty dużo wcześniej przed weselem – nie wyrażajcie na to zgody! Wypadki losowe się zdarzają, więc w Waszym interesie jest opłacić całość jak najpóźniej).

Przeczytajcie umowę dokładnie, sprawdźcie, czy zostały ujęte w niej wszystkie Wasze wcześniejsze ustalenia.

 

Jeśli udało się Wam znaleźć, tak jak mnie, lokal idealny, to gratuluję! Czekam na Was w kolejnej części blogowego cyklu Mój Projekt Ślub.

 

Tymczasem dziękuję i do napisania,

Magda

Wstecz

Blog

Gdzie znaleźć i jak wybrać wymarzoną salę weselną?
Dance me to the end of love, czyli jak wybrać pierwszy taniec?